Híreink

A LEGO és az UNICEF egy képzeletbeli torony megépítésével ösztönzi jócselekedetekre a gyerekeket

2015. június 10. 15:30

A LEGO Csoport, a LEGO Alapítvány és az UNICEF a mai napon közös kampányt indít, hogy arra inspirálja a gyerekeket, hogy képzeljék el a lehető legkreatívabb tornyot, amit LEGO® DUPLO® kockákból meg lehet építeni – építsék meg, fotózzák le, a képet pedig töltsék fel a www.LEGO.com/towerofimagination weboldalra. A LEGO Csoport ezután egyetlen hatalmas online tornyot épít az összes résztvevő tornyából. Minél több résztvevő csatlakozik a toronyépítő versenyhez, annál több LEGO® DUPLO® kocka kerül felajánlásra a dél-afrikai gyerekek számára, ahol ennek a partneri kezdeményezésnek köszönhetően akár 150 iskola és óvoda kaphat kiváló minőségű játék építőelemeket.

Remélem, a gyerekek az egész világon élvezni fogják a toronyépítést, és ez ösztönözni fogja őket arra, hogy a szórakozás mellett valami jót is tegyenek a dél-afrikai iskolák és óvodák gyermekeivel” – mondta Robbert Stecher, a LEGO Csoport vállalati ügyekért felelős alelnöke.

A LEGO Csoport, a LEGO Alapítvány és az UNICEF partnerei fel akarják hívni a figyelmet a gyermekek jogaira és a játékon keresztüli oktatás, valamint a játékokhoz való hozzájutás fontosságára. A partneri megállapodás részeként ez a kampány arra ösztönzi a gyerekeket, hogy engedjék szabadjára képzelőerejüket és kreativitásukat, és vegyenek részt több ezer LEGO® DUPLO® építőkocka adományozásában, mellyel mintegy 2400 dél-afrikai gyermek játékát és korai fejlődési lehetőségeit támogatják. A LEGO Alapítvány más projekteken keresztül is tevékenykedik Dél-Afrikán belül és kívül is, melyekkel célja, hogy gyermekek milliói számára tegye lehetővé a játékon keresztül történő tanulást. További információ: http://www.legofoundation.com/en-us/programmes/play-based-learning

A játék fontossága

A játék alapvető fontosságú a gyermekek számára, fejlődésükben meghatározó szerepet játszik. A játék segít a gyermekek testi, szellemi, társas, érzelmi és nem utolsó sorban kreatív képességeinek fejlődésében. A kreativitás fejlesztésével a gyerekek élethosszig tanuló, érdeklődő felnőttekké válnak.

„Szeretnék ösztönözni a világ gyermekeit egy óriási online torony közös megalkotásában. Néhány LEGO® DUPLO® kockával és pár kattintással a gyermekek képzelőereje és kreativitása több száz dél-afrikai gyermeken, szülőn és tanáron segíthet”, mondta Robbert Stecher, a LEGO Csoport vállalati ügyekért felelős alelnöke. „Reméljük, ez az építőverseny segít felhívni az emberek figyelmét a játékon keresztül történő tanulás és a játékokhoz való hozzájutás fontosságára.

A LEGO Csoport, a LEGO Alapítvány és UNICEF közötti partneri megállapodás továbbra is kutatja, hogy miként tudná egyéb módokon ösztönözni a gyermekek jogaira és a korai oktatására való összpontosítást a gyermekek, szülők, cégek részéről.

„A LEGO Csoport, a LEGO Alapítvány és az UNICEF közös meggyőződése, hogy a játék alapvető szerepet tölt be gyermekek korai szakaszban történő minőségi oktatásában és kognitív képességeik fejlődésében” ‒ nyilatkozta Verity Nicholas, az UNICEF vállalati adományszervezési vezetője. „Partnereink segítségével és ezzel a szórakoztató és szimpatikus kezdeményezéssel szeretnénk olyan jövőt építeni, melyben a játékon keresztül történő tanulás által a dél-afrikai gyerekeknek lehetőségük nyílik kreatív, elkötelezett, élethosszig tanuló felnőttekké válni.”

Az első lépések

  • Képzeld el a lehető legkreatívabb, legötletesebb, legőrültebb tornyot!
  • Építsd meg a tornyodat LEGO® DUPLO® kockákkal
  • Készíts egy képet a tornyodról egyszínű háttérrel
  • Menj a www.LEGO.com/TowerOfImagination oldalra és töltsd fel a képet
  • Képedet 24 órán belül feldolgozzuk, majd küldünk egy linket, mellyel közvetlenül a nagy online torony megépítésében való közbenjárásodat tekintheted meg.

További információk a programról a www.LEGO.com/TowerOfImagination weblapon.

Tények a játékról

  • A játék alapvető szerepet tölt be a gyermekek testi, szellemi, érzelmi, társas és kreatív képességeinek fejlődésében, mely képességek szükségesek az élethosszig tartó tanuláshoz és fejlődéshez. Forrás: ttp://www.legofoundation.com/en-us/research-and-learning/foundation-research.
  • Az UNICEF felmérése szerint az alacsony és közepes jövedelmű országokban az öt évnél fiatalabb gyermekek közel egyharmada nem részesül megfelelő oktatásban. A játékhoz és az ahhoz szükséges eszközökhöz való korlátozott hozzáférésük miatt képtelenek teljes minőségben fejlődni. Ez nem csak saját életükre, hanem a társadalom egészére is rendkívül nagy hatással van. Forrás: A „Kora gyermekkori fejlődés: statisztikai helyzetjelentés” [Early Childhood Development: A Statistical Snapshot] című 2014-es UNICEF publikáció szerint az alacsony és közepes jövedelmű országokban az 5 éven aluli gyermekek kevesebb mint fele jut hozzá bármilyen játéklehetőséghez. A kiadványt megtalálja csatolva a 4. oldalon vagy az alábbi linken: http://www2.unicef.org:60090/earlychildhood/files/ECD_Brochure_FINAL_LR.pdf
  • A szülők egyharmada válaszolta azt, hogy az UNICEF felmérését megelőző három napban nem játszott gyermekével. Forrás: Bornstein és Putnick, 2012. „Kognitív és szocio-emocionális gondoskodás a fejlődő országokban”. [Cognitive and Socioemotional Caregiving in Developing Countries] Child Development. 83 (1): 46-61. A teljes cikket megtalálja csatolva az 54. oldalon vagy az alábbi linken: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3270892/

Ezzel a célkitűzéssel kezdi meg az UNICEF és a Közoktatási Minisztérium egy új Nemzeti Kerettanterv létrehozását 0-4 éves gyermekek számára, elsőként 150 kora gyermekkori fejlesztési programra koncentrálva. A programok között vannak játékalapú korai tanulási és fejlesztési módszerek, ezen belül strukturált és szabad játéktevékenységek. A programokban 15-20 három-négy éves gyermekből álló csoportok vesznek részt. A szülők visszajelzést kapnak gyermekük fejlődéséről, de folytatniuk kell a gyermekekkel való tanulást otthon is.

A helyi játékokkal együtt a LEGO® DUPLO® kockák hozzájárulnak a játékon keresztül történő tanuláshoz, valamint növelik is annak minőségét 2400 gyermek számára a 150 kora gyermekkori fejlesztési program keretén belül. A programok az UNICEF és a LEGO Alapítvány partneri megállapodásához kapcsolódnak, amely a dél-afrikai gyerekek korai életszakaszában a játékon keresztül történő tanulás fejlesztését célozza meg.