Kampányt indít az ALDI és az UNICEF a kézmosás fontosságáról

Egyhónapos kampányt indít kisiskolás gyerekeknek az ALDI és az UNICEF Magyarország a kézmosás fontosságáról

Budapest, 2015.október 15. – „Tiszta kéz és kész” néven közös akcióval hívja fel az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. és az UNICEF Magyarország a gyermekek figyelmét a tiszta ivóvíz értékére, a baktériumok és fertőzések jelentette veszélyekre, valamint az alapos és rendszeres kézmosás fontosságára a nemzetközi kézmosás világnapjától kezdve egy hónapon át. Az áruházlánc és a jótékonysági szervezet 2015. október 15-től kezdve közös felvilágosító programot indít, illetve az ALDI vásárlóinak is lehetővé teszi, hogy segítsenek az UNICEF-nek világszerte minél több gyermek számára tiszta ivóvizet biztosítani.

A kézmosás világnapját 2008 óta tartjuk számon. Célja, hogy az embereket ösztönözze a higiéniai szabályok betartására, tudatosítsa a szappannal történő kézmosás kedvező hatásait a betegségek megelőzésében. Ebben az évben az ALDI egy speciális akció révén csatlakozik ehhez a kezdeményezéshez és egyrészt segít felhívni mindenki, elsősorban a gyermekek figyelmét a kézmosás fontosságára, másrészt vásárlóinak is lehetővé teszi azt, hogy adott higiéniai termékek megvásárlásakor meghatározott összeggel támogassák az UNICEF-et.

Október 15-től az UNICEF önkéntesei az ALDI segítségével országszerte 10 iskola húsz osztályába látogatnak el. A trénerek az osztályfőnöki óra keretein belül játékos, interaktív formában mutatják be az első és második osztályosok számára a tiszta víz jelentőségét, a bacilusok okozta veszélyeket és közösen megtanulják a helyes kézmosást. A hat fővárosi és négy vidéki oktatási intézményben ezen felül a mosdókban csempematricákat helyeznek ki, amelyek szemléltetik, hogyan kell helyesen kezet mosni, illetve milyen bacilusok leselkednek a piszkos kezeken. Az ALDI továbbá minden iskola számára folyékony szappanból, illetve papíráruból álló tisztasági csomagokat is biztosít, amelyeket a gyerekek a mosdókban használhatnak. A felvilágosító program november 15-én ér véget.

Az ALDI korábbi társadalmi felelősségvállalási programjaihoz hasonlóan ismét lehetőséget biztosít vásárlói számára, hogy aktívan segíthessék az UNICEF-et, hogy világszerte minél több gyermek számára biztosítsák a tiszta és egészséges ivóvizet. A vásárlók október 15-től két héten át összesen 15 különböző egészségügyi, higiéniai termék – így tisztítószerek, fogkrémek, szappanok, samponok – vásárlásával segíthetnek: ezeknek a termékeknek az árából az ALDI meghatározott összegeket juttat el az az UNICEF részére úgy, hogy a két hét alatt összegyűlt adományt saját erőből megduplázza.

„Az ALDI mindig örömmel áll a karitatív, társadalmilag fontos kezdeményezések mellé, amelyek hozzájárulnak az emberek mindennapjainak, elsősorban a rászorulók életének megkönnyítéséhez. Most az UNICEF-fel közösen egy olyan felvilágosító és tájékoztató programot támogatunk, amely segíti a gyermekek tájékoztatását, a rendszeres és alapos kézmosás révén a betegségek, fertőzések elkerülését, miközben vásárlóinkkal közösen anyagi segítséget is nyújtunk a segélyszervezet munkájához” – mondja Székács Tibor, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója.

„A szappannal történő kézmosás az egyik legolcsóbb, leghatékonyabb ’védőoltás’ a vírusos betegségek ellen, az influenzától kezdve az eboláig. Nem csodafegyver, de olyan védelmet jelent, mely olcsó és azonnal hozzáférhető. Azáltal, hogy sokféle kórokozó ellen nyújt védelmet, a kézmosás rendszeressé válása több életet menthet meg, mint bármely oltóanyag vagy orvosi beavatkozás Az oktatás és a tájékoztatás kulcselem a fertőző betegségek megállításában és a higiéniai gyakorlatok elterjesztésében. Fontos lenne, hogy minden iskola rendelkezzen megfelelő mennyiségű szappannal, hiszen a fertőző betegségek itthon sem kímélik a gyerekeket. Szimplán azzal, hogy megtanítjuk a gyerekeket a kézmosás fontosságára, a hasmenéses megbetegedések kockázatát 40%-kal csökkenthetjük környezetükben”- mondja Danks Emese, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója.