Ingyenes szupervízió

Ingyenes szupervíziót kínálunk pedagógusoknak, gyermekjóléti alapellátásban és gyermekvédelmi szakellátásban dolgozó szakembereknek

Az UNICEF Magyarország évek óta kínál ingyenes szupervíziós lehetőséget olyan gyermekekkel foglalkozó szakembereknek, akiknek az adott helyzetben különösen nagy szüksége lehet erre. A program keretében ingyenes mentálhigiéniás szaktanácsadással segítjük a gyermekvédelmi szakembereket, a gyermekjóléti alapellátásban dolgozókat és a pedagógusokat.

Az UNICEF Magyarország felkérésére az alábbi listán szereplő, több éves tapasztalattal rendelkező szupervízorok vállalták, hogy szaktudásukat ingyenesen a gyerekekért dolgozó munkatársak szolgálatába állítják.

Ki jelentkezhet?

Minden pedagógus, valamint a gyermekjóléti alapellátásban, és a gyermekvédelmi szakellátásban dolgozó szakember.

Hogyan jelentkezhet?

Vegye fel velünk velünk a kapcsolatot a mental@unicef.hu email-címen és fejtse ki röviden, milyen jellegű támogatásra tart igényt. Kollegánk összekapcsolja a megfelelő szakemberrel, hogy egyeztessék a szupervízió időpontjait, céljait.

Milyen szolgáltatásokat kaphatnak a jelentkezők?

Egy-egy alkalom jellemzően 60-90 perces beszélgetést jelent, a helyzettől és a kapacitástól függően 1-5 alkalomra biztosítunk lehetőséget. Indokolt esetekben az alkalmak száma bővíthető.

A beszélgetésen elhangzottakat minden esetben bizalmasan kezeljük. Jelentkezőket a meglévő kapacitásoknak megfelelően tudunk fogadni.

Az UNICEF Magyarország e kezdeményezését a Magyar Szupervizorok és Szupervizor-Coachok Társasága is támogatja.

Milyen eredményeket tudunk felmutatni?

Összesen eddig 427 gyermekekkel foglalkozó szakember vett részt a programban, melynek keretein belül 572 szupervízió valósult meg.

Beszélgetés a szupervízióról webinárium

  • Mi indokolta az ingyenes szupervízió bevezetését?
  • Miben segítette a szupervízió a gyermekekkel foglalkozó szakemberek személyes és szakmai fejlődését?
  • Mi volt a program tanulsága a szupervizorok és a gyermekekkel foglalkozó szakemberek számára?

Többek között ezekről a témákról esett szó 2022. április 14-én megrendezett webináriumon, ahol a programban részt vevő személyek, valamint a program munkatársai osztották meg értékes gondolataikat.

A beszélgetés résztvevői:

  • Szlankó Viola, pszichológus, az UNICEF Magyarország gyermekvédelmi vezetője
  • Kovács-Gál Nóra, az UNICEF Lélekemelő Program koordinátora, gyógypedagógus, interkulturális szakértő és tanácsadó
  • Wiesner Erzsébet, okleveles szupervizor, coach, a Magyar Szupervizorok és Coach-ok Társaságának tiszteletbeli elnöke
  • Donáth Attila, Magyar Szupervizorok és Szupervizor-Coachok Társaságának tagja, szupervizor, tréner, szervezetfejlesztő, tanácsadó
  • Tóth Ágnes, intézményvezető-helyettes (Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Szakiskolája, Készségfejlesztő Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Kollégiuma és Gyermekotthona. Röviden: Vakok Iskolája) pedagógus
  • Szabolcsi Marcell, pedagógus (magyar, történelem, dráma- és színházpedagógus)
  • Moderátor: Lux Ágnes, Gyermekjogi Civil Koalíció koordinátora, a Társadalomtudományi Kutatóközpont tudományos munkatársa

 

2021 őszén kvalitatív és kvantitatív kutatást végeztünk a programban résztvevő szupervizorok és szupervizáltak körében, hogy felmérjük az észrevételeket, tapasztalatokat, tanulságokat, hiszen így kapunk igazán hiteles képet a szupervíziós program nélkülözhetetlenségéről, relevanciájáról. Tanulmányunkkal fontosnak tartjuk felhívni a figyelmet arra, hogy a gyermekekkel foglalkozó szakembereknek a munkahelyi lelki egészségvédelem, valamint a munkabírás, stresszkezelés, motiváció serkentése érdekében szükségük lehet a rendszeres szupervízióra, lelki támogatásra. A felmérés legfontosabb megállapításai közé tartozik, hogy:

  • a pedagógusok és gyermekvédelmi szakellátásban dolgozók problémái nem csupán a koronavírus-járvány okozta válsághelyzetből adódnak, noha a szervezet erre a helyzetre reagálva indította el programját;
  • a szupervizáltak kiégéses tünetei erősödtek a digitális oktatással járó nehézségek és az egyre erősödő motiválatlanság által;
  • itthon sok szakember számára még nem eléggé ismert a szupervízió fogalma;
  • a szupervizáltak lényeginek tartják a mentális egészség fejlesztését, hiszen ezzel sok kiégéses és egyéb probléma kezelhető.

 Elolvasom a tanulmányt

A rendelkezésre álló szakemberek a Magyar Szupervizorok és Coachok Társaságának tagjai:

Bognár-Nickl Gabriella (szociális munkás, szociálpolitikus, szupervizor, szupervizor coach, okleveles pszichológus (egyéni vállalkozó))

Donáth Attila (Magyar Szupervizorok és Szupervizor-Coachok Társasága; szupervízor, tréner)

Drimmer Judit (szervezetfejlesztő szupervizor, tanácsadó, mediátor, közgazdász)

Enyedi Ágnes (tanár, tanárképző tréner, oktatásfejlesztési tanácsadó)

Hegedűsné Kékesi Zsuzsanna (szupervizor, közgazdász, gazdaságpszichológiai szakember, coach. Magyar Szupervizorok és Szupervizor-Coachok Társasága)

Molnár Erzsébet (csoportanalítikus, mentálhigiénikus, szupervizor, coach)

Nagy Dánielné Szerencsi Erika (református lelkipásztor, szupervizor)

Németh Emese Karolina (diplomás coach és szupervizor, művészetterapeuta https://www.nemethemese.com/)

Tóth Judit (szupervizor)

Varju Kata (mediátor, coach, művészet- és meseterapeuta)

Zsitnyányi Ágnes (szupervizor, mentálhigiénés szakember, online mentálhigiénés tanácsadó szakember, mediátor, rajzvizsgálati szaktanácsadó, közgazdász)

Torma Ilona Heléna (Pedagógus, oktató, közoktatási vezető, mentálhigiénés szakember, okleveles szupervizor, a Magyar Szupervizor és Szupervizor – coach Társaság tagja)

Segíts a kritikus helyzetben lévő gyerekeknek!

Havi rendszeres adományoddal életeket menthetsz.

Segítek