A Pampers és UNICEF együttműködésének születésnapi akciója: felszámolni az anyai és újszülöttkori tetanuszt

Az UNICEF egyik leghosszabb ideje tartó vállalati együttműködésének kezdete óta a Pampers 17 országban segített felszámolni az anyai és újszülöttkori tetanuszt[1]. 21 országnak azonban továbbra is segítségre van szüksége. A kampány támogatásának most három egyszerű módja van, így bárki hozzájárulhat egy kisbaba és édesanyja életének megmentéséhez. A Pampers és az UNICEF közötti együttműködés idén ünnepli 10. évfordulóját. Az együttműködés során eddig 17 országban sikerült felszámolni az anyai és újszülöttkori tetanuszt (MNT), idén pedig újra felhívják a figyelmet arra, hogy aki tud, csatlakozzon különleges születésnapi kívánságukhoz: felszámolni az anyai és újszülöttkori tetanuszt mindenütt, ahol még mindig veszélyt jelent.

 

Az anyai és újszülöttkori tetanusz (MNT) számos családot érint a világ legszegényebb részein, és olyan esetekben fordul elő, amikor az újszülött bizonyos nem higiénikus és egészségre káros szülészeti eljárások következtében fertőződik meg, például a köldökzsinór nem steril eszközzel történő elvágása miatt. Amint az újszülött tetanusszal fertőződött, gyógyulásra nincs lehetőség, a fertőző betegség évente 49 000 kisbaba életét követeli, ami azt jelenti, hogy minden 11. percben meghal egy csecsemő[2].

A Pampers és az UNICEF tíz éve tartó összefogásának egyetlen kívánsága van: a világon mindenütt felszámolni az anyai és újszülöttkori tetanuszt. A szülők támogatásának köszönhetően a Pampers és az UNICEF „1 csomag=1 védőoltás” programjának kezdete óta hozzávetőleg 500 000 újszülött csecsemő életét sikerült megmenteni[3]. Az eltelt évtized alatt összesen 300 millió védőoltást juttattak a rászoruló országokba, ami azt jelenti, hogy másodpercenként egy védőoltás jutott el egy édesanyához és kisbabájához.

 „Az a támogatás, amit az elmúlt 10 évben a Pamperstől és a szülőktől kaptunk,rendkívüli mértékben segítette a munkánkat a pusztító betegség elleni küzdelemben.” – mondja Danks Emese, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója. – „Ez idő alatt a veszélyeztetett anyukák és gyermekeik száma ugyan 60%-kal csökkent, sajnos azonban a probléma még mindig fennáll, és további 71 millió nő és gyermek veszélyeztetett a világ legmegközelíthetetlenebb és legszegényebb országaiban. A tetanusz egy megelőzhető betegség, mindössze egy egyszerű védőoltásra van szükség. Éppen ezért fontos, hogy a Pampers-szel együtt folytathatjuk erőfeszítéseinket, és igyekszünk a világon mindenhol felszámolni a tetanuszfertőzést.”

Idén Madagaszkár és Mauritánia is csatlakozott azon országokhoz, amelyekben a Pampers az Uniceffel közösen segített felszámolni a tetanuszfertőzést. A világon ugyanakkor további 21 országban[4] jelent veszélyt a tetanusz, melyek közül 20-ban támogatja a Pampers a betegség elleni küzdelmet.

„Mindennapi döntéseink – mint például egy pelenka megvásárlása – során meglehetősen ritkán adódik olyan alkalom, amikor azt mondhatjuk: most segíthetek megszüntetni egy betegséget, amely gyermekek életét követeli.”– mondja Mariola Mirek, a Procter&Gamble kommunikációs menedzsere. – „Az “1 csomag=1 védőoltás” kampányban az a legjobb, hogy az eredmények jól mérhetőek és szemmel láthatóak. Védőoltásokat adományozni megfizethetetlen! Egy egyszerű lépéssel édesanyák és újszülöttek életét menthetjük meg.” – tette hozzá.

A 10. születésnap remek lehetőség arra, hogy különleges emberekkel ünnepeljünk.A kampány idei támogatójaként Ördög Nóra,ismert műsorvezető és kétgyermekes anyukaszeptemberben Angolában járt, hogy megbizonyosodjon róla, hogyan segít az “1 csomag = 1 védőoltás” program védelmet nyújtani az újszülött babáknak és anyukájuknak.

“Nemrégiben Angolában jártam, hogy megtapasztalhassam, hogyan változtatta meg a Pampers által támogatott védőoltási kampány a helyi közösségek életét. – meséli a műsorvezető. – Lehetőségem volt találkozni a 19 éves Allegriával és kisbabájával. Az ő és más hasonló helyzetben lévő édesanyák elképesztő története tanúskodik arról, mennyire fontos az édesanyák és leendő gyermekeik támogatása azokban a veszélyeztetett országokban is, ahol nincs megfelelő segítségnyújtás ennek a szívszorító betegségnek a visszaszorítására. Ezt kívánom én is, és kérek egyúttal minden szülőt arra, hogy csatlakozzanak ők is szülinapi kívánságunkhoz a tetanusz teljeskörű felszámolásának érdekében. Nem tudom elfogadni a tényt, hogy egy betegség, ami védőoltással ilyen könnyen megelőzhető, még mindig több ezer gyermek életet követel. Ezért támogatom a Pampers és az UNICEF kampányát.”

Hogyan tudunk segíteni?

A Pampers–UNICEF “1 csomag = 1 védőoltás”kampány keretén belül a Procter&Gamble,a Pampers pelenkák gyártója az UNICEF-et támogatja tetanusz elleni védőoltások vásárlásában. A kampány 2015. október 1-étől 2015. december 31-ig tart. Az idei programban most bárki segíthet 3 egyszerű módon:

  • 1 csomag=1 védőoltás:Minden kampánylogóval ellátott Pampers pelenka megvásárlásával a Procter&Gambleegy védőoltás árának megfelelő összeget különít el az UNICEF javára.Idén a Tescóban vásárolt egyéb Pampers termékek most még több védőoltás összegyűjtését teszik lehetővé.
  • 1 megtekintés/megosztás=1 védőoltás:a Pampers Facebook oldalán elérhető „Kívánságok” című film minden egyes megtekintésével vagy megosztásával, a Procter&Gamble további 1 védőoltásnak megfelelő összeget adományoz a tetanuszfertőzés leküzdéséért.
  • 1 fotó/videó=1 védőoltás:Tölts felegy fotót vagy videót a Facebookra kisbabádról, amin épp kíván valamit, és elfúj egy gyertyát. Taggeld a #PampersUnicefJokivansag elnevezéssel, és máris csatlakoztál a kívánságunkhoz, hogy felszámoljuk az anyai és újszülöttkori tetanuszt. Minden egyes jókívánság-fotó feltöltése után ugyanis a Procter&Gamble további 1 védőoltásnak megfelelő összeget adományoz a program számára.

Csatlakozz hozzánk 10. születésnapunk alkalmából a 3 egyszerű lépés közül valamelyikkel, és támogasd az újszülötteket és anyukájukat a tetanuszfertőzés elleni küzdelemben. További információért látogass el a www.Pampers.huvagy awww.unicef.huoldalakra

 

Adományok:

1 csomag = 1 védőoltás

1 megtekintés/megosztás =

1 védőoltás

1 kívánság fotó/videó =

 1 védőoltás

Minden egyes Pampers-UNICEF logóval ellátott Pampers csomag megvásárlása után a Procter&Gamble 0,056 €-val támogatja a kampányt az újszülöttkori tetanusz leküzdésében.

Minden egyes megnézett vagy megosztott videó vagy feltöltött kép után a Procter&Gamble

0,056 €-val támogatja az UNICEF kampányt az újszülöttkori tetanusz leküzdésében.

Minden egyes feltöltött képvagy videó után a Procter&Gamble 0,056 €-val támogatja az UNICEF kampányt az újszülöttkori tetanusz leküzdésében.

 

 

Ez az összeg egy tetanusz védőoltás áránakfelel meg, vagy hozzájárul azok eljutásáhoza célországba.  Mindössze 2 védőoltás védelmet nyújt a tetanusz ellen az anyukának és a csecsemőnek egyaránt a szülés során. Ez az oltás az anyának 3 évig gyermekének pedig élete első 2 hónapjában nyújt további védelmet.

Az UNICEF nem támogatója sem terméknek, sem termékmárkának.

További részletek a www.pampers.hu és a www.unicef.hu oldalon.