Megoldások hagyományos kereteken túl – Élménypedagógia

Mi az élménypedagógia, kinek nyújthat segítséget és milyen eredményeket várhatunk tőle? Ezekre a kérdésekre is válaszolnak a téma ismerői. 

Résztvevők:

Moderátor: Jaksity Kata

Időpont: 10:15- 11:00

Helyszín: VOLT Lokál

Benkő Fruzsina, InDaHouse alapító

Benkő Fruzsina szociális munkás, az 5 éves InDaHouse Hungary alapítója. Az InDaHouse Hungary Egyesület önkéntesei borsodi falvakban élő, hátrányos helyzetű gyerekeknek tartanak egyéni és csoportos fejlesztő foglalkozásokat heti rendszerességgel. Célunk, hogy a hozzánk járó gyerekek önmegvalósító, felelős, a saját sorsukat irányító felnőttekké váljanak, akik a tőlünk kapott támogatást be tudják építeni a gyermekeik nevelésébe. Az elmúlt 5 évben 141 gyereket ért el a program, közel 9000 fejlesztő foglalkozás keretében.

 

Orsolya 2010-ben doktorált szociológiából, 2005-től dolgozik hazai és nemzetközi esélyegyenlőségi projektekben, amelyek a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek iskolai és óvodai integrációját, iskolai sikerességét hivatottak támogatni. Ott találkozott először más, alternatív pedagógiai módszerekkel, és látta, hogy nemcsak az ő esetükben sikeresek, hanem a gyermekközpontú pedagógiával úgy általában milyen sikereket lehet elérni.

Az elfogadó, integráló, együtt nevelő pedagógiai kultúra kiépítése, a szegregáció és a különböző, oktatási intézményekben felismert szegregációs formák felszámolása, a befogadó iskolai és óvodai környezet kialakítása, amelyen éveken keresztül dolgozott nagymértékben hozzájárultak a hazai felzárkózási politika intézményesüléséhez, megteremtve az élménypedagógia alapú Bárka tábor közvetlen kormányzati előzményét.

A Bárka tábor, amelynek 2017 óta a szakmai vezetője, számára nem csak egy munka, hanem egy komoly elköteleződés. Elköteleződés aziránt, hogy hátrányos helyzetű gyermekeket eljutathasson a Balatonhoz nyaralni, elköteleződés aziránt, hogy minél több gyermeket számtalan élményhez juttathasson, elköteleződés az iránt, hogy a gyermekek megismerkedhessenek az élménypedagógia minél szélesebb eszköztárával. Vallja, hogy a gyermekeknek már sokkal nagyobb szükségük van az önismeretre és a szociális kompetenciákra a boldoguláshoz, mint egy évtizeddel ezelőtt, ehhez pedig tökéletes út az élménypedagógia. A táborban is kiemelten kezeli ezeket a foglalkozásokat, ahogy az egyéni szakmai fejlődésében is hangsúlyt fektet rá, képezi magát. 2017 óta 3200 gyermeknek tette lehetővé munkájával, hogy élménypedagógiai foglalkozásokon vegyenek részt, ezzel komoly zászlóvivőnek számít a területen.

Segíts a kritikus helyzetben lévő gyerekeknek!

Havi rendszeres adományoddal életeket menthetsz.

Segítek