Egy hét a digitális oktatásban
– az UNICEF Fiatal Nagykövetének beszámolója

Én mindig is nagy szerepet tulajdonítottam a napirendeknek, megszokásoknak. Éppen ezért próbáltam minél hamarabb belerázódni a karantén adta lehetőségek sorrendjébe. A 1,5 hét alatt sikerült alkalmazkodnom. Simon Szonja, az UNICEF Fiatal Nagykövetének beszámolója.

Minden nap 8 órakor kelek, pontosan 30 perccel azelőtt, hogy a távoktatás elkezdődne. Felveszek valami kényelmeset, fogat mosok, aztán egy meleg teával elfoglalom a helyem a laptopom előtt, és bejelentkezek a Teams értekezletbe, ahol aztán a többiekkel közösen várjuk a tanárt. Ebben a hónapban kémiával kezdek, ahol a tanár úr nagyon könnyen tudja használni a Teams különböző funkcióit, és ugyanúgy felszólít minket, mintha órán lennénk, olyankor a jelentkezőnek be kell kapcsolnia, az addig a felesleges háttérzajok érdekében kikapcsolt mikrofonját, így mindannyian hallhatjuk a válaszát. Mivel az online világban kicsit nehezebb az órai kommunikáció, minden új anyagnál jeleznünk kell a hívás chatjében, hogy értjük-e az anyagot, ezzel is elkerülve a félreértéseket. Az első óra után szoktam reggelizni, mivel addigra vagyok elég ideje ébren ahhoz, hogy tényleg éhes legyek, ne csak félálomban egyek valamit.

Ezután jön a választott nyelv órája, nekem ez a spanyol, így előkeresem a tankönyvemet, és csak azután csatlakozom a videóhíváshoz. Mindannyian féltünk attól, hogyan lesz ez az óra megoldva, de eddig zökkenőmentesen működik. Csinálunk online feladatokat, külön csoportszobákat alakítottunk ki a pároknak, ahol a szóbeli feladatokat meg tudjuk oldani és a tanárnő is csatlakozni tud, aki ilyenkor szobáról szobára jár és hallgat bele a beszélgetésekbe. Péntekenként közös filmnézést tartunk, ilyenkor a tanárnő elindítja a filmet a saját készülékén és megosztja velünk, így őt is és a filmet is látjuk és halljuk.

Ezután készségtárgyak jönnek egészen délig, ami mindennap változik. Déltől jön egy fontosabb tantárgy, ami mindig 80 percen át tart. Jelenleg ez a matematika, ahol a tanárnő képernyőmegosztással magyarázza el az új anyagot, amit mi a füzetünkbe másolunk át. Aki lemaradt, este meg tudja nézni az órai jegyzetet a Facebook-csoportban, ahova a tanárnő mindennap feltölti az aznapi megoldásokat.

A matematika után jön az ebédszünet, amikor 30 percünk van kicsit felállni a gép elől. Én ilyenkor a szüleimmel vagyok a nappaliban, ahol közösen megebédelünk. A délutáni óráim is változnak, de ez nagyon gyakran angol, amikor nagyrészt projekt van. Éppen az év végi előrehozott érettségire készülünk, így minden héten egy feladatsort kell megoldani az óra idejében, majd pénteken leadni. Pénteken pedig egy anyanyelvű tanárral töltünk el 45 percet közösen, amikor kameráinkat bekapcsolva beszélgetünk aktuális témákról, majd kisebb projekteken dolgozunk.

Heti háromszor van a nap közepén testnevelésórám, olyankor az óra elején belépek a csoportba, ahol a tanárnővel való rövid beszélgetés után választok egyet az aznapi 3 erősítővideóból, amit elvégzek. Olyankor az aznapi mozgásom, a plusz 2 délután testnevelésről mi dönthetünk. Ebbe nagyon sok minden beleszámít, én a családommal való kirándulásokat szoktam ide számolni, de tervezek kosárlabdázni az öcsémmel és spinningórán is részt venni, melyre a helyi konditerem most fejleszti ki a legjobb módot, hogy mindenki otthonról, biztonságban vehessen részt ezen az izgalmas és átmozgató elfoglaltságon.

Miután vége van a tanításnak még az íróasztalomnál maradok egy ideig, amikor befejezek minden teendőt, amit a nap elején összeírtam, megcsinálom a házi feladatokat, a szorgalmikat, ha van és dolgozom a heti projektjeimen. Minden héten van egy 1,5 órás osztályfőnöki óránk, de emellett az én osztályfőnököm minden héten egyszer vagy kétszer még beiktat egy esti félórás beszélgetést, ahol elmondjuk neki a tapasztalatainkat és jelezzük felé, ha valami probléma van az oktatással vagy a magánéletünkben és ezeket ő mind meghallgatja. Ez már Discordon folyik, ami egy főként gamerek által használt platform, mi a jobb hangminőség miatt választottuk ezt, így akkor már kikapcsolhatom a laptopom és a telefonomról lépek be, ami sokkal lazább hangulatú.

 


A kiemelt kép illusztáció

Segíts a kritikus helyzetben lévő gyerekeknek!

Havi rendszeres adományoddal életeket menthetsz.

Segítek