Híreink

1,8 billió óra jelenléti oktatástól fosztotta meg eddig a COVID-19 járvány a diákokat világszerte

2021. szeptember 17. 10:15

Az UNICEF az iskolák újranyitására sürgeti azokat a kormányokat, akik a koronavírus-járvány miatt bezárták az intézményeket

Globálisan mintegy 1,8 billió órát nem járhattak iskolába a diákok a COVID-19 világjárvány és az ebből fakadó kijárási korlátozások kezdete óta. A tanulókat ezzel nemcsak az oktatástól, hanem az intézmények nyújtotta egyéb létfontosságú lehetőségektől is megfosztották.

Nincs vesztegetni való időnk című installációjával is az oktatási válságra hívja fel a figyelmet az UNICEF.Az ENSZ New York-i központjában kialakított installáció központi eleme egy üres osztálytermi táblán megjelenített számláló, amely valós időben mutatja, hány iskolai tanóráról maradtak ki és maradnak ki továbbra is a diákok a világjárvány kezdete óta. A tanteremben elhelyezett 18 pad a pandémia okozta oktatási krízisben eltelt hónapokat szimbolizálja.

Az installációt az ENSZ Közgyűlése (UNGA) 76. ülésszakának kezdetén leplezték le, tekintve, hogy ezúttal egyes állam- és kormányfők is jelen voltak az ENSZ Központjában, megragadva az alkalmat a személyes találkozásra, amire a koronavírus-járvány kezdete óta nem volt lehetőségük.

“Az ENSZ megnyitja kapuit a világ minden tájáról érkező küldöttségek előtt. Ám az iskolák ajtajai számos országban továbbra is zárva maradnak a gyermekek és a fiatalok előtt” – mondta António Guterres ENSZ-főtitkár. “Egy egész generációt veszíthetünk el, az ő jövőjük most a tét. Az iskolák újranyitását prioritásként kell kezelnünk, és támogatnunk kell azokat, akik a világjárvány során kimaradtak az iskolából. Nincs vesztegetni való időnk.”

11 országban a jelenléti oktatás háromnegyedéből kimaradt az érintett mintegy 131 millió diák 2020 márciusa és 2021 szeptembere között.  59 százalékuk, vagyis közel 77 millió fiatal egyáltalán nem járhatott iskolába. Az országok mintegy 27 százalékában továbbra is teljesen vagy részben zárva tartanak az intézmények. Emellett az UNESCO legfrissebb adatai szerint jelenleg több mint 870 millió diák szenved valamilyen mértékben hiányt az oktatásban.

Az UNICEF ezekben az országokban sürgeti a kormányokat, a helyi hatóságokat és az iskolák vezetőségét, hogy a lehető leghamarabb nyissák meg a kapukat a diákok előtt, és tegyenek meg minden tőlük telhetőt a vírus terjedése ellen az intézmények falain belül.

Az UNESCO, az UNICEF, az UNHCR, a WFP és a Világbank kiadásában elkészült az iskolák újranyitását segítő keretrendszer, amely gyakorlati tanácsokat nyújt a nemzeti kormányok és helyi önkormányzatok számára.

“Minden egyes óra, amit egy gyermek az osztályteremben tölt, értékes – egy-egy lehetőség arra, hogy bővítse látókörét és maximalizálja a benne rejlő lehetőségeket. Minden elvesztegetett óra számtalan lehetőségtől fosztja meg a diákokat” – mondta Henrietta Fore, az UNICEF ügyvezető igazgatója. “Ez az 1,8 billió óra felfoghatatlan mennyiségű idő. Ugyanilyen érthetetlenek azok a COVID-19 járvány hatásainak enyhítését szolgáló prioritások, amelyek nem a gyermekek jövőjét helyezik előtérbe. A lehető leghamarabb újra kell nyitnunk az iskolákat. Ketyeg az óra.”

Segíts a kritikus helyzetben lévő gyerekeknek!

Havi rendszeres adományoddal életeket menthetsz.

Segítek