Híreink

A Globális Szolgáltató Központról elsőkézből

2015. szeptember 15. 13:52

„Az UNICEF budapesti Globális Szolgáltató Központja a világ 150 országában működő UNICEF irodák munkáját fogja támogatni az informatika, pénzügy, bérszámfejtés és emberierőforrás-szolgáltatások területén. Azért alapítottuk ezt az új irodát, hogy az UNICEF hatékonyabb és eredményesebb legyen, miközben programjaival az összes segítségre szoruló gyermekhez elér. Mindez az UNICEF életében is újdonság, hiszen ez lesz az UNICEF első és egyetlen Globális Szolgáltató Központja és a Budapesten elvégzett munka az UNICEF összes irodáját segíteni fogja.”

Miért épp Budapestre esett a választás? Volt valamilyen különleges ok a mögött a döntés mögött, hogy egy viszonylag kis országban létesüljön az új szolgáltató központ?

„Az UNICEF eredetileg több mint 90 országot, mint lehetséges helyszínt vizsgált meg költség, a magasan képzett munkaerő rendelkezésre állása, gazdasági és politikai stabilitás, személyes biztonság, infrastruktúra és olyan személyzeti szükségletek alapján, mint oktatás és egészségügy.

Magyarország így került be a legjobbak közé Malajzia, Fülöp-szigetek, Kenya, Csehország és Dánia mellett, így egy évvel ezelőtt az UNICEF megkereste a magyar kormányt a Globális Szolgáltató Központ létrehozásával kapcsolatban.

Abban, hogy nyertesként került ki Budapest, közrejátszott a kormány nagylelkű felajánlása, miszerint rendelkezésre bocsájtanak egy gyönyörű irodaépületet, valamint biztosítják a berendezés felújítását és az ott dolgozók számára szükség bútorzatot.

Miután februárban elfogadtuk a kormány ajánlatát, megkezdődött az eredményes közös munka.

Budapest egy ideális helyszín a magasan képzett munkaerővel, a kitűnő infrastruktúrával és azzal az időzónával, amely a legtöbb nagy országprogramunkat lefedi a világon.

A központ nagyszerű lehetőséget kínál a fiatal magyar diplomásoknak, hogy hozzájárulhassanak az UNICEF globális küldetéséhez: a gyermekek túlélése és fejlődése, a HIV/AIDS elleni harc, alapoktatás és egyenlőség, vagy a gyermekek érdekképviselete az egész világon.”

Hány embert fog foglalkoztatni a központ? Csak magyar munkavállalók lesznek, vagy érkeznek külföldről is szakértők?

„A Globális Szolgáltató Központ 306 embert fog foglalkoztatni. Több mint 250 állást helyileg, Magyarországon, a maradék körülbelül 50 helyet pedig nemzetközi szinten hirdetjük meg az informatika, a pénzügy, az emberi erőforrás és a műveleti területeken. A munkaerő-felvétel már megkezdődött számos pozícióban; az érdeklődők az UNICEF oldalán (http://www.unicef.org/about/employ/index_82434.html) keresztül jelentkezhetnek. Mivel a pozíciók száma magas, úgy számítjuk, hogy jövő év végére lesz teljes a központ létszáma.”

Mikortól fog a budapesti Globális Szolgáltató Központ teljes üzemmódban működni? Mik az elvárásaik a projekttel kapcsolatban?

„Már szeptember elején elkezdődött a munka egy kis létszámú csapattal, akik pénzügyi szolgáltatásokat biztosítanak néhány dél-amerikai UNICEF irodának. Amint megérkeznek az új munkatársak a jövő év folyamán, egyre több országgal és feladattal fog kiegészülni a tevékenységi körünk. Jövőre már az emberi erőforrás és az informatikai szolgáltatások is megjelennek, 2016 végére pedig úgy tervezzük, hogy már teljes üzemmódban fogunk működni.”