Híreink

#FőzzAGYERMEKEKÉRT: Váli Mónikával

2019. január 09. 13:17

2023-as kampányunkhoz itt csatlakozhatsz!

Köszönjük Mónikának, hogy csatlakozott a #FőzzAGYERMEKEKÉRT akcióhoz, és létrehozta saját adománygyűjtő kampányát! Olvassátok el, hogyan vendégelte meg barátait és támogatta egyben a világ legsebezhetőbb gyermekeit túlszárnyalva saját céljait! 

Pont a megfelelő időpontban talált rám a Főzz a gyermekekért kampány, hiszen a karácsony előtti adventi időszakban az ember fogékonyabb az önzetlenségre, a jótékonykodásra, az adományozásra és mások segítésére. Szeretek főzni és barátokat vendégül látni, és a kampányban az tetszett meg a legjobban, hogy egy olyan készségemet fordíthattam mások javára, amiben tudom, hogy jó vagyok, de ezidáig kreatív formában aktív szerepvállalásra nem használtam. Eddig csupán “dicsekedtem” a jól sikerült fogásaimmal ismerőseimnek a Facebookon. Ilyen szempontból az ismerőseim viszont már “érzékenyítve” voltak, tudták mire számíthatnak, ha a vacsoravendégeim lesznek.

Számomra az UNICEF azt az értéket képviseli, ami mellett szívesen kiállok, hiszen közel áll hozzám a missziója, hogy a szerencsétlen sorsú, nehéz körülmények között élő gyermeken segít szerte a világon illetve, hogy ezt már évtizedek óta sikerrel teszi.  Talán a leginkább szívfacsaróan szomorú ami létezik, az az, ha éhező illetve beteg gyerekekkel találkozik az ember, ezért mindenképpen szerettem volna ez ellen a magam szerény eszközeivel tenni.

Szerencsére sikerült másokat is bevonnom és elnyerni támogatásukat a jó ügy érdekében. Már az elején elterveztem, hogy a kampányom nem lesz hosszabb mint két hét, hiszen nem akartam, hogy unalmassá váljon, illetve nem akartam, hogy az adományok kérése kunyerálásnak tűnjön. Egy üde színfolt szerettem volna lenni a kampányommal és az újdonság erejét használni a célom elérése érdekében. A tervem ez volt: Legyen egy vonzó program, próbáljuk azt csábítóan “eladni”, de ne próbáljuk hosszasan letuszkolni az emberek torkán! Nem szerettem volna, ha izzadságszagúvá válik a folyamat, hiszen ez egy klassz lehetőség, és szerettem volna, ha ez megy át.  Reméltem, hogy aki fogékony, azt úgyis hamar megnyerem az ügynek és csatlakozik.

A két hét alatt sűrűn, de nem minden nap posztoltam. Először elmagyaráztam a helyzetet, mihez és miért kérek segítséget valamint, hogy mit, mikor és hogyan szeretnék tenni az ügy érdekében, illetve, hogy az érdeklődőknek pontosan mit kell tenniük, ha támogatnának. Szerintem fontos volt beárazni a vacsorát, hiszen szerettem volna elérni a magam számára célul kitűzött összeget, de buzdítottam azokat is, akik esetleg nem tudnak részt venni a vacsorámon, ám szimpatizálnak a tervemmel és valamilyen módon, akár egy kis összeggel is, aktívan bekapcsolódnának a programba. Hasznosnak találtam az UNICEF oldalán megosztott információkat, hiszen jól leírják a gyermekek helyzetét az elmaradott régiókban, illetve hogy milyen célért és milyen eszközökkel küzd a szervezet. Ezt fel is használtam a figyelemfelkeltésben.

Az első hetet tehát a figyelemfelkeltésnek szenteltem, a második héten viszont már konkrét tervektől, eredményekről, örömökről írtam. Hat vacsorahelyem volt kiadó és az első héten a közvetlen barátok elfoglalták a fél vacsoraasztalt. Ez jól jött, hiszem beszámolhattam róla, hogy kapós a vacsora és már csak pár hely van rá.  Ezután ledobtam az “univerzális atomfegyvert”, a vacsoramenüm pontos leírását. A fogásokat mindenképpen nagyon vonzóra igyekeztem megalkotni, hiszen szerettem volna, hogy a jó ügy támogatását az is mérlegelje, aki esetleg csak a finom falatokért jönne és a jótékonyság csak prémium lenne számára. Nem mellesleg szerettem volna lenyűgözni a főztömmel a résztvevőket.

A vacsora végén részletesen, képekkel beszámoltam az eseményről, megköszöntem mindenkinek a támogatást, természetesen azoknak is, akik a vacsorán nem vettek részt, de anyagilag támogatták a célomat.  Talán ez még nagylelkűbb gesztus is, hiszen ők a támogatásukért cserébe semmit, csupán köszönetet kaptak. A legnagyobb öröm számomra az volt, hogy sikerült a célul kitűzött 30.000 forint helyett 51.000 forintot összegyűjteni és ezt együtt, jó szándékkal értük el. Talán még azt is fontosnak találom elmondani, hogy a kampány során végig használtam a #FőzzAGYERMEKEKÉRT hashtagét illetve az adományozói oldalam linkjét, hogy egyszerű legyen a posztokat beazonosítani illetve az adományozás pusztán egy kattintással elérhető legyen.

A vacsora egyébként fantasztikus hangulatúvá sikeredett. Örömteli volt látni, ahogy a nálam először találkozó emberek jól érzik magukat egymás társaságában, és mindezt az ételeim élvezete közben teszik, melyek remélem hozzá is járultak ahhoz, hogy megolajozzák a társalgás menetét. Azt gondolom, hogy a program jó eszköz a közösségi kapcsolataink személyes ápolására valamint nyitottságunk gyakorlására is. A közösségi média viszont nagy segítség az emberek eléréséhez.

Ha kedvet kaptatok, csatlakozzatok Ti is, legyetek az UNICEF Követei! Látogassatok el a https://teistehetsz.unicef.hu/ oldalra, ahol néhány kattintással elindíthatjátok saját adománygyűjtő kampányotokat! Tegyünk együtt a világ gyermekeiért!

Segíts a kritikus helyzetben lévő gyerekeknek!

Havi rendszeres adományoddal életeket menthetsz.

Segítek