Híreink

UNICEF és a Telenor: nemzetközi partnerség

2014. október 14. 15:19

A nemzetközi együttműködés mellett a Telenor Magyarország és az UNICEF Magyar Bizottsága tavaly november óta együttműködik a gyermekek erőszakkal szembeni védelmében és gyermekjogi ismeretek terjesztésében.

A globális partnerség keretében a Telenor Csoport a következő öt évben pénzügyi, valamint technológiai támogatást nyújt világszinten az UNICEF azon programjaihoz, amelyek a gyermekek életének megóvását, egészséges fejlődését és védelmét szolgálják. Az együttműködés elsősorban azokban az ázsiai országokban segíti az UNICEF elkötelezett gyermekvédelmi munkáját, ahol a Telenor is jelen van.

Magyarországon a helyi Telenor és az UNICEF Magyar Bizottsága tavaly elkezdte a közös munkát a magyar gyermekek helyzetének javítása érdekében. Ennek részeként a Telenor támogatásával és az UNICEF szakmai vezetésével elindulhatott az “Ébresztő-Óra” program. Az általános és középiskolásokat célzó oktató programsorozat célja, hogy növelje a gyermekjogok ismertségét a gyerekek között. A két szervezet hazai kooperációjának további területe az UNICEF által kifejlesztett HelpAPP okostelefon-alkalmazás fokozott népszerűsítésére irányul. A Telenor kiemelt csatornáin elérhetővé tette és ajánlja a zaklatás vagy bántalmazás áldozatául esett gyermekek számára készített innovatív mobilapplikációt, melynek továbbfejlesztésében tanácsadó szerepet is vállalt. A világon egyedülálló, magyar fejlesztésű HelpAPP alkalmazás a kiemelt láthatóságnak köszönhetően igen széles körhöz tudott eljutni. Az UNICEF és a Telenor együttműködésének kezdete óta megötszöröződött a felhasználók száma, több ezer okostelefonra töltötték már le az alkalmazást.

“Nagyon örülünk annak, hogy a sikeres magyarországi együttműködés mellett globális szinten is szorosabbra fűzi a kapcsolatot a két szervezet, hiszen az eddigi tapasztalataink azt mutatják, hogy együtt még hatékonyabban tudjuk elérni a gyerekeket, és képesek lehetünk támogatni őket jogaik megismerésében.” – fejtette ki dr. Gyurkó Szilvia, az UNICEF gyermekjogi igazgatója.

“A gyerekek egyre fiatalabb korban kezdik el önállóan használni a digitális eszközöket és az internetet, ami számos előnyt biztosít számukra, ugyanakkor kíváncsiságuk és tapasztalatlanságuk révén ők a legvédtelenebbek az itt jelen lévő veszélyekkel, például a zaklatással szemben. Mobilszolgáltatóként felelősek vagyunk megvédeni őket és biztonságos körülményeket teremteni, amihez az UNICEF szakembereinek tudása és tapasztalata valódi segítséget jelent.” – tette hozzá Kutas István, a Telenor vállalati kommunikációs igazgatója.

Az UNICEF a világ vezető, gyermekekkel foglalkozó humanitárius szervezete. Jelenleg több mint 190 országban és régióban dolgozik a gyermekek jóllétéért és egészségéért, kiskoruktól egészen a felnőtté válásukig. A legtöbb oltóanyag az UNICEF-en keresztül jut el a fejlődő rszágok gyermekeihez, és a szervezet elszántan küzd azért, hogy minden gyermeknek jusson megfelelő minőségű, tiszta ivóvíz, élelem, részesülhessen legalább alapfokú oktatásban, és védelmet kapjon az erőszak, a kizsákmányolás, a fertőző betegségek, és az AIDS ellen. Az UNICEF munkáját egyéni adományokból, valamint a kormányok, az üzleti élet és a civil szféra szereplőinek anyagi támogatásából végzi. Magyarországon az UNICEF Magyar Bizottság Alapítvány képviseli a nemzetközi szervezetet. Az UNICEF hazai programjainak fő célkitűzései a gyermekjogok minél szélesebb körben való népszerűsítése, a gyermekbántalmazás elleni küzdelem, és a nemzetközi UNICEF gyermekvédő tevékenységének bemutatása.

A Telenor Csoport nemzetközi szinten nyújtja távközlési, adat- és médiakommunikációs szolgáltatásait. Skandinávia, Kelet-Közép-Európa és Ázsia 11 piacán rendelkezik mobil érdekeltséggel, és 31,67 százalékos részesedése van a 20 piacon működő VimpelCom Ltd ben. A norvégiai központú Telenor a világ egyik legnagyobb mobilszolgáltatója – 120 millió mobil előfizetővel 2011 I. negyedévében, 95 milliárd norvég korona éves árbevétellel (2010), és mintegy 32900 alkalmazottal. Bővebben a Telenor Csoportról: www.telenor.com

A Telenor Magyarországról
A Telenor Csoport részeként az 1994-ben Pannon GSM néven alapított Telenor Magyarország több mint 1100 munkavállalót foglalkoztat, 30 %-os piaci részesedésével a hazai piac egyik vezető mobil távközlési vállalata. 3,5 millió egyéni és vállalati előfizetőt lát el hatékony, megfizethető és könnyen használható hang- és adatátviteli megoldásokkal, mobil tartalmakkal és értéknövelt szolgáltatásokkal. Országosan elérhető Hipernet hálózatának folyamatos fejlesztésével, innovatív megoldásaival a hazai piac hosszú távú befektetője. A Telenor évek óta elkötelezett az átlátható működés és az etikus vállalati magatartás iránt: a magyarországi mobilszolgáltatók közül elsőként csatlakozott a Transparency International hazai Vállalati Támogatói Fórumához.

Segíts a kritikus helyzetben lévő gyerekeknek!

Havi rendszeres adományoddal életeket menthetsz.

Segítek