Megoldások hagyományos kereteken túl – Alternatív nevelés

Minden, amit az alternatív és a hagyományos nevelés különbségeiről tudni akart. Melyek a sikeres módszerek, egyáltalán, mi számít sikernek és mit ér az alternatív iskolában megszerzett tudás?

Résztvevők:

Moderátor: Ónody-Molnár Dóra

Időpont: 11:00- 12:00

Helyszín: NagyHall, Akvárium Klub

Kepes-Végh Júlia, Pozitív Fegyelmezés oktató

Kepes-Végh Juli vagyok, anya, pedagógus, Pozitív Fegyelmezés szülőoktató. Azért lettem oktató, mert azt látom, hogy egyre többen ébrednek rá, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem alkalmasak olyan elfogadó és támogató kapcsolat kialakítására, amilyet szeretnének, és nem azokkal a szociális és érzelmi készségekkel ruházzák fel a gyerekeket, amik szükségesek ahhoz, hogy magabiztos, felelősségteljes, boldog felnőttek legyenek. A gyerekkori minták levetkőzése és új, hatékony, büntetés- és megfélemlítésmentes eszközök megtalálásában és gyakorlatba ültetésében tudok és szeretnék segíteni szülőknek és pedagógusoknak egyaránt.

Kókayné Lányi Marietta, Gyermekek Háza alapító, pedagógiai vezető

Fontosnak tartom, hogy az iskola valóban gyermek központú legyen, biztosítsa, hogy a diákok a tanulási helyzeteket aktívan, örömmel éljék meg. Hiszem, hogy akkor jó az iskola, ha értékként kezeli tanítványai sokszínűségét, figyel  az egyéni sajátosságokra és minden résztvevő – gyerek, pedagógus, szülő – számára elfogadó, támogató környezetet nyújt.   A jó iskola sosincs kész, folyamatosan kétkedik, új utakat keres, tanul…

Orsós János, Waldorf pedagógus, iskolaalapító

fotó: Merész Márton

Segíts a kritikus helyzetben lévő gyerekeknek!

Havi rendszeres adományoddal életeket menthetsz.

Segítek