Orsolya 2010-ben doktorált szociológiából, 2005-től dolgozik hazai és nemzetközi esélyegyenlőségi projektekben, amelyek a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek iskolai és óvodai integrációját, iskolai sikerességét hivatottak támogatni. Ott találkozott először más, alternatív pedagógiai módszerekkel, és látta, hogy nemcsak az ő esetükben sikeresek, hanem a gyermekközpontú pedagógiával úgy általában milyen sikereket lehet elérni.
Az elfogadó, integráló, együtt nevelő pedagógiai kultúra kiépítése, a szegregáció és a különböző, oktatási intézményekben felismert szegregációs formák felszámolása, a befogadó iskolai és óvodai környezet kialakítása, amelyen éveken keresztül dolgozott nagymértékben hozzájárultak a hazai felzárkózási politika intézményesüléséhez, megteremtve az élménypedagógia alapú Bárka tábor közvetlen kormányzati előzményét.
A Bárka tábor, amelynek 2017 óta a szakmai vezetője, számára nem csak egy munka, hanem egy komoly elköteleződés. Elköteleződés aziránt, hogy hátrányos helyzetű gyermekeket eljutathasson a Balatonhoz nyaralni, elköteleződés aziránt, hogy minél több gyermeket számtalan élményhez juttathasson, elköteleződés az iránt, hogy a gyermekek megismerkedhessenek az élménypedagógia minél szélesebb eszköztárával. Vallja, hogy a gyermekeknek már sokkal nagyobb szükségük van az önismeretre és a szociális kompetenciákra a boldoguláshoz, mint egy évtizeddel ezelőtt, ehhez pedig tökéletes út az élménypedagógia. A táborban is kiemelten kezeli ezeket a foglalkozásokat, ahogy az egyéni szakmai fejlődésében is hangsúlyt fektet rá, képezi magát. 2017 óta 3200 gyermeknek tette lehetővé munkájával, hogy élménypedagógiai foglalkozásokon vegyenek részt, ezzel komoly zászlóvivőnek számít a területen.