Híreink

Az FC Barcelona Alapítványa, a Reach Out To Asia és az UNICEF elindítják a „11-ből 1” kampányt

2015. január 10. 11:17

Világszerte 11-ből egy általános iskoláskorú gyermek – 650 millióból 58 millió – nem járhat iskolába. Többségük a leghátrányosabb és legsérülékenyebb helyzetűek közül kerül ki: konfliktustól sújtott területen élő, mélyszegénységben élő; fogyatékkal élő; bennszülött közösségekben nevelkedő gyermekek. Emellett számos iskolában nincs lehetőség sportolásra, noha tanulmányokban kimutatták, hogy ha a sport bekerül az iskolai tantervekbe, a gyermekek szívesebben járnak iskolába és maradnak ott, javul a testi egészségük és jobb osztályzatokat szereznek.

A „11-ből 1” kampány a finanszírozást egyéni adományokból és egy nagyszabású, a Sotheby’s által Londonban, február 12-én, csütörtökön megrendezendő művészeti aukcióból tervezi, amelyre olyan művészek ajánlottak fel alkotásaikat, mint Takasi Murakami, Damien Hirst, Jeff Koons, Richard Serra és Shirin Nesat. Hirst és Murakami külön erre az alkalomra készítettek olyan alkotásokat, amelyeken Lionel Messi, az FC Barcelona játékosa, az UNICEF jószolgálati nagykövete és a Lionel Messi Alapítvány elnöke szerepel. A kampány logóját Murakami tervezte.

Messi és Serena Williams nemzetközi teniszbajnok és UNICEF jószolgálati nagykövet, akik a hangjukkal és sporttehetségükkel járulnak hozzá a „11-ből 1” kampány sikeréhez, bemutatták a „11-ből 1” kampány filmjét és a „Keep Ups” kihívást – arra hívják ki az embereket, hogy legalább tizenegy érintésig tartsák a labdát a levegőben.

A Messi és Williams saját „Keep Ups” kihívását bemutató kampányfilm különleges globális nagyképernyős premierje a Camp Nou stadionban lesz január 11-én vasárnap, az FC Barcelona – Atletico Madrid mérkőzés félidejében.

A „11-ből 1” részére befolyt adományokat induláskor elsősorban pilot oktatási programokra fogják költeni a három országban. Indonéziában a kampány hat körzetben fog iskolákat támogatni a fogyatékkal élő gyermekek bevonásának elősegítésére. Nepálban az UNICEF a kormánnyal együttműködésben 10 elsőbbségi körzetet választott ki, ahol sportprogramokat fognak szervezni gyermekek számára középiskolás szintig, különösen azzal a céllal, hogy ledöntsék a fogyatékkal élő gyermekeket kirekesztő akadályokat és bevonják őket az iskolába. Bangladesben a kampány fő célja azoknak a gyermekeknek az elérése, akik nem járhatnak iskolába.

A „Keep Ups” kihívás révén Messi és Williams arra hívják fel a rajongóikat és követőiket, hogy csatlakozzanak a kampányhoz és támogassák azt adományaikkal, osszák meg a „Keep Ups” kihívást a közösségi média révén és a kampány webhelyén keresztül: www.1in11.org.

Lionel Messi arról, hogy miért támogatja a “11-ből 1” kampányt mondta:
„Azért támogatom a „11-ből 1” kampányt, mert hiszek abban, hogy minden gyermeknek joga van kibontakoztatni a képességeit és valóra váltani az álmait. Mindebben kulcsszerepet játszik az oktatás, mégis a világon sok millió gyermek esik el attól a lehetőségtől, hogy iskolába járhasson és az őt megillető módon kezdhesse meg az életét.

Hiszek abban, hogy a sporton keresztül olyan értékeket taníthatunk meg, mint a csapatmunka és a szorgalom, végső soron pedig arra ösztönözzük a gyermekeket, hogy rendszeresen járjanak iskolába, hogy olyan minőségi oktatásban részesülhessenek, amely felkészíti őket a sikeres felnőtt életre.”

Serena Williams a kezdeményezésről:
„Sok országban természetesnek tekintjük, hogy minden gyermek jogosult a minőségi oktatásra, de a világon „11-ből 1” gyermek nem élvezi ezt a jogot – pedig e nélkül talán soha nem tudja majd a képességeit kibontakoztatni” mondta Williams.  „Be kell indítanunk a globális haladást és nullára kell levinnünk ezt a számot, hogy minden gyermek esélyt kapjon a tanulásra.”

Takasi Murakami ezt gondolja:
„Nagy örömömre szolgál, hogy a művem felajánlásával az árverésre és a globális kampány logójának a megtervezésével támogathatom a 11-ből 1” kampányt. Tudom, hogy a kampány során gyűjtött pénz segíteni fog sok olyan gyermeken, akik a leginkább marginalizálódott és sérülékeny csoportokhoz tartoznak.

A „11-ből 1” arra fogja inspirálni a világot, hogy a sport és a játék beépítése az oktatásba katalizátor szerepet játszhat a gyermek képességeinek kibontakoztatásában.”

Anthony Lake UNICEF ügyvezető igazgató ezt mondta:
„Minden gyermeknek joga van a tanuláshoz, a játékhoz és a fejlődéshez – és a ’11-ből 1′ kampány segítségével még több gyermek fog erre lehetőséget kapni. Nagy örömmel működünk együtt az FC Barcelona-val és a ROTA-val annak érdekében, hogy minél több gyermeket vigyünk be a tantermekbe, és emeljük az ott tanultak minőségét.”

Josep Maria Bartomeu, az FC Barcelona elnöke az együttműködésről:
„Az FC Barcelona Alapítvány számára nagy megtiszteltetést jelent, hogy az UNICEF és a ROTA oldalán részt vehet a „11-ből 1” kampányban. Amint az köztudott, a Barça „több, mint egy klub,” ami azt jelenti, hogy társadalmi felelősségünk túlmutat a sport területén. Ez a szociális erő alapvetően fontos annak a megértéséhez, hogy mik vagyunk és mit képviselünk. Ez a partnerség újabb előrelépést jelent Alapítványunk számára annak a közös célnak az elérésében, hogy minél kevesebb olyan gyerek legyen, aki még alapfokú iskolarendszerbe sem járhat. Ráadásul a sport nélkülözhetetlen szerepet játszik ebben a munkában, amire büszkék vagyunk, mivel a sport és az oktatás mindig is része volt klubunk identitásának.”

 Essa Al Mannai, a ROTA igazgatója ezt tette hozzá:
„A ROTA számára rendkívüli megtiszteltetés, hogy az UNICEF és az FC Barcelona oldalán részt vehet a „11-ből 1” kampányban. Ez a kampány tovább viszi a ROTA vízióját egy olyan világról, ahol minden fiatal hozzájut ahhoz az oktatáshoz és képzéshez, ami ahhoz szükséges, hogy teljes mértékben kibontakoztathassa a képességeit és alakíthassa közösségének fejlődését. A ROTA egy egész Ázsiában ismert szervezet, amely technikai és pénzbeli támogatást nyújt a leginkább marginalizálódott közösségek számára, és különösen fontos célnak tekinti, hogy a válságtól sújtott térségekben a gyermekek a veszély elmúltával minél hamarabb visszatérjenek az iskolába. Segítünk az iskolák újjáépítésében és a tanárképzés megerősítésében, támogatjuk a sportot, mint az oktatást és a minőséget elősegítő eszközt, mivel szilárdan hiszünk a sport erejében. A programjainkat minden esetben az érintett közösségekkel és olyan szervezetekkel partnerségben hajtjuk végre, amelyek hozzánk hasonlóan gondolkodnak, hasonlóak a céljaik és velünk együtt kötelezik el magukat. Az „11-ből 1” kampányon keresztül együtt tudunk dolgozni a partnereinkkel annak érdekében, hogy a legnagyobb hatást tegyük az iskolából kimaradt gyermekek életére.

Látogasson el az 1in11.org webhelyre, ahol támogathatja a kampányt, megnézheti Messi és Williams kampányfilmjét és részt vehet az #1in11 Keep Ups kihívásban.

Segíts a kritikus helyzetben lévő gyerekeknek!

Havi rendszeres adományoddal életeket menthetsz.

Segítek