Copyright © 2024 UNICEF HUNGARY
Kiber KRESZ az online bántalmazás ellen – szülőknek segít az UNICEF Magyarország
2021. október 20. 07:58
Folytatódik az Együtt a sértő hangok ellen című, cyberbullying elleni kampány
A virtuális világban segít eligazodni a felnőtteknek az UNICEF Magyarország Kiber KRESZ tanfolyama, hogy minél hatékonyabban támogathassák a gyerekeket és fiatalokat az online bántalmazással szemben. Nemzetközi kutatások szerint az elmúlt időszakban mintegy 70%-kal gyakrabban fordult elő cyberbullying, mint korábban, fontos tehát szembesülni ezzel az egyre súlyosbodó problémával. A kampány gyakorlati útmutatót is kínál a szülőknek, a szakértői beszélgetések mellett online kurzus is segít a megelőzésben és az esetek kezelésében. A kampány fő támogatója a Magyar Suzuki Zrt.
Szakértői webinar-sorozattal és online kurzussal segít az UNICEF Magyarország tudatosabb szülővé válni egy olyan érzékeny témában, mint az interneten történő bántalmazás. A járványhelyzet miatt sok olyan gyerek lett internethasználó, aki még nem rendelkezik kellő online tapasztalattal és konfliktuskezelési ismerettel. A fiatalok neten töltött ideje is jelentősen megnőtt, így a cyberbullying kockázata is fokozódott. Egyes nemzetközi kutatások szerint az online bántalmazás 2020-ban mintegy 70%-kal növekedett. Az UNICEF Magyarország Együtt a sértő hangok ellen – Kiber KRESZ című kampánya arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy nagyfokú szülői tudatosságra van szükség ezen a területen is, mert a netes bántalmazás káros mentális hatásai akár hosszú távon is kísérhetik gyermekeinket.
„A cyberbullying kifejezetten érzékeny és fájó bántalmazási mód a gyermekek, fiatalok körében, hiszen a virtuális felületeken a zaklatótól nem lehet fizikailag eltávolodni, a bántalmazás nem szűnik meg hétvégén vagy az iskolai szünetben. Ráadásul, ha valakit egy nyilvános online felületen zaklatnak, a fényképet vagy posztot rengetegen láthatják. A bántalmazással járó megalázottság érzése sokkal fájdalmasabb lehet a gyereknek, ha még azt sem tudja, pontosan kikhez jutott el a sértő tartalom” – mondta el Szlankó Viola, az UNICEF Magyarország gyermekvédelmi vezetője.
„Az online világ olyan, mint a közlekedés. Az utakon KRESZ-táblák hívják fel a figyelmünket a veszélyekre és a szabályokra. Ahogy a közlekedésben vagy a mindennapok során is fontos, hogy a fiatalok felismerjék és kerüljék a kockázatokat, úgy az online térben is tanulható a biztonságos navigáció, a tudatos hozzáállás. Hisszük, hogy a felelős magatartás a legjobb biztonsági öv” – indokolja Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki kommunikációs vezetője, hogy miért állt a vállalat a kezdeményezés mellé.
Az Együtt a sértő hangok ellen elnevezésű kampány a TikTok közösségi felületen indult a nyáron, ahol a Z generáció tagjait vonta be sikerrel egy online bántalmazás elleni, innovatív akcióba. Ezúttal a felnőttek megszólítása, digitális kompetenciájának növelése a cél annak érdekében, hogy az online világban is megfelelően támogathassák a fiatalokat.
Az UNICEF Magyarország Facebook-oldalán elérhető, 3 részes webinar-sorozatban neves szakértők és a közösségi médiát aktívan használó fiatalok beszélgetnek a téma pszichológiai és jogi vonatkozásairól, valamint az internetes biztonság kérdéseiről.
Az online kurzus, amelyre az UNICEF Magyarország honlapján lehet jelentkezni, bemutatja, hogy a járvány hatására megnövekedett digitális jelenlét és megváltozott online szokások milyen veszélyforrásokat hordoznak az internethasználó gyermekek, fiatalok számára és gyakorlati tanácsokat ad arra nézve, hogyan tudjuk megvédeni őket a virtuális világban. Az UNICEF Magyarország Fiatal Nagyköveteinek rövid videói az online platformok között segítenek eligazodni.
„Nem lehet eléggé hangsúlyozni a fiatalokat körülvevő felnőttek, elsősorban a szülők és a tanárok szerepét. Az ő felelősségük, hogy megtegyenek mindent a megelőzés érdekében, illetve felismerjék, ha baj van és beavatkozzanak. A téma szakértőit felvonultató webinar-sorozatunkkal és az UNICEF fiatal nagyköveteinek részvételével készült online kurzusunkkal abban támogatjuk a felnőtteket, hogy cselekedni tudjanak, ha egy gyermek áldozattá, esetleg elkövetővé válik. Legalább ennyire fontos az is, hogy elérjük az online bántalmazások többnyire néma kortárs szemlélőit. Sok esetben ugyanis ők tehetnék a legtöbbet az áldozatok védelmében. Ha minél több család megismeri és megérti ezt a jelenséget, azzal hatékony segítséget tudunk nyújtani a megelőzésben is” – mondta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója.
További információ: https://unicef.hu/kiber-kresz-az-online-bantalmazas-ellen
Az október 21-én induló webinar-sorozat beszélgetései itt érhetők el:
A webinar-sorozat résztvevői:
Balatoni József, alias Jocó bácsi, tanár, író, blogger; B. Nagy Réka, énekesnő, influencer; Cseperkáló Csenge, az UNICEF Magyarország Fiatal Nagykövete; D. Tóth Kriszta, újságíró; Fegyverneki Gergő, digitálispedagógia-szakértő; Fribék Judit rendőrszázados; Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója; Ráskó Eszter, stand up előadó, pszichológus; Szabó Vera, a feat. kreatív ügynökség Client Service Directora; Szlankó Viola pszichológus, az UNICEF Magyarország gyermekvédelmi vezetője; Tari Annamária, pszichoanalitikus; Táler Orsolya, a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány ügyvezetője.
Segíts a kritikus helyzetben lévő gyerekeknek!
Havi rendszeres adományoddal életeket menthetsz.
Copyright © 2024 UNICEF HUNGARY