Iskola a táskámban

Jemen

A 2015-ben országszerte kialakult konfliktusok, az iskoláztatás folyamatos akadozása, a csaknem összeomló oktatási rendszer nagy hatással volt és van a 10,6 millió iskoláskorú diák tanulására Jemenben. Az összecsapásokat követően 2.916, azaz szinte minden negyedik iskola megsemmisült vagy részben megrongálódott,  illetőleg azóta nem oktatási célokra használják őket.

A humanitárius helyzet folyamatos romlása miatt körülbelül 2 millió gyermek marad ki az oktatásból és további több millió gyermek számára nincsenek meg a tanuláshoz szükséges alapvető eszközök. Sok diák kénytelen osztozni egymással egyetlen füzeten, vagy használt eszközökkel tanulni, ami miatt akár ki is zárhatják őket az iskolából. Az iskola abbahagyása pedig a lányok számára a korai házasságkötés és a családon belüli erőszak kockázatával jár, míg a fiúkat leginkább az a veszély fenyegeti, hogy fegyveres csoportokba toborozzák őket.

Ahlam Hani, 11 éves jemeni kislány is egyike azoknak, akik az UNICEF-től kaptak új tanszereket:
   

“Imádok tanulni, és minden nap tanulok. Az UNICEF-től kapott táskában füzetek, színes ceruzák, vonalzók, radírok, tollak és ceruzák voltak. Szeretnék egy nap matematikatanár lenni” – mondta Ahlam.

Az UNICEF oktatást támogató tevékenysége a gyermekek továbbtanulását segíti elő, a fiúkét és a lányokét egyaránt. A szervezet a “Restoring Education and Learning” (REAL) nevű hároméves projekt keretében 560.000 diákot lát el iskolatáskákkal és tanszerekkel.

 

Ezekben a táskákban vonalzó, radír, hegyező, füzetek, tollak és színes ceruzák vannak. A program célja, hogy a taneszközök hiánya ne okozzon egyenlőtlenségeket a gyerekek körében és ösztönözze őket arra, hogy iskolába járjanak.
A táskák biztosításával az UNICEF megszünteti az anyagi akadályokat a több gyermekes, nehéz körülmények között élő családok előtt, lehetővé teszi, hogy minden diák rendelkezzen a szükséges felszereléssel ahhoz, hogy részt vehessenek az oktatásban és szorgalmasan kövessék az órákat és a tanmenetet.
 
Ezek a hátizsákok egy olyan jövő felé mutatnak, amely az egyenlő oktatás alapjaira épül, ahol minden gyermeknek megvan a lehetősége álmai megvalósítására, és a szegénység nem fosztja meg őket ettől.
Ahlam Abdullah Saleh Hamod az Abdullah Ibn Abbas iskolában tanít, ahol a REAL program keretei között nemrég tanszereket osztottunk szét:

 

 


“Az iskolatáska és a felszerelések hatalmas segítséget jelentenek a gyerekek számára. Első kézből láttam, milyen nehézségekkel kell szembenézniük a diákjaimnak. Vannak, akik kénytelenek egyetlen jegyzetfüzeten osztozni társaikkal, vagy használt kellékekkel dolgozni az órákon, de vannak, akiknek egyáltalán nincs megfelelő eszközük, és ezért akár ki is utasíthatják őket az iskolából. Az UNICEF-es iskolatáskák a szükséges felszereléssel megszüntetik ezeket a gondokat, egyenlő feltételeket teremt, és így minden gyerek a tanulással foglalkozhat, nem pedig azzal, hogy mennyi minden hiányzik.”