Híreink

1.4 milliárd dollárra lenne szükség, hogy minden szíriai gyermek újra iskolába járhasson

2016. február 03. 12:49

A konfliktus öt éve tart, mindeközben, körülbelül 4 millió szíriai és befogadó közösségben élő gyermeknek és 5-17 éves kor közötti fiatalnak lenne szüksége oktatási segítségre. Ebből 2.1 millió szíriai gyermek Szíriában, 700 000 szíriai gyermek pedig Törökország, Libanon, Jordánia, Irak és Egyiptom területén nem részesül oktatásban.

A múlt év során a kormányok és nemzetközi partnerek egyesített erőfeszítéseinek köszönhetően több, mint egymillió gyermek és fiatal élhetett hivatalos és nem hivatalos oktatási lehetőségekkel Szíriában. De még nincs politikai megoldás az utóbbi évtizedek egyik legbrutálisabb konfliktusára, miközben az oktatásban nem részesülő gyermekek száma egyre csak nő.

A régió oktatási válsága lesz a fő témája annak a nagyszabású konferenciának, melyet csütörtökön Londonban az Egyesült Királyság, Németország, Kuvait, Norvégia és az ENSZ közösen tart. Több mint 30 ország vezetőjét várják a találkozón azzal a céllal, hogy adományokat gyűjtsenek a válság áldozatainak rövid- és hosszú távú szükségleteinek kielégítésére.

A találkozó előtt a „No Lost Generation Initiative” programot alkotó segélyszervezetek és ENSZ szervek 1.4 milliárd dollár segítséget kérnek, hogy 4 millió gyermeknek és fiatalnak segíthessenek hivatalos és nem hivatalos oktatási lehetőségekkel Szíria és a szomszédos országok területén.

„A konfliktus súlyossága folyamatosan nő a gyermekek számára és azzal fenyeget, hogy Szíria egy teljes fiatal generációt elveszíthet”, nyilatkozta Dr. Peter Salama a kezdeményezést koordináló szervezet, az UNICEF közel- keleti és észak-afrikai regionális igazgatója.

 „Az adományozók és partnerek munkájának köszönhetően a gyermekek védelme és oktatása végre előtérbe kerül. De amit Londonban látnunk kellene az az ugrásszerű változás, amely szükséges ahhoz, hogy a gyermekek visszatérjenek az oktatásba; hogy megvédjék azokat, akik az oktatás elhagyásával veszélyeztetettek; kiterjeszteni egy biztonságos és befogadó tanulási környezetet; több tanárt foglalkoztatni és képezni; javítani az oktatás minőségét és támogatni a műszaki, szakmai és életvezetési készségek fejlesztését a fiatalság számára.”

A londoni találkozón a kormányok figyelmét külön felhívják, hogy gyakoroljanak nyomást a szíriai konfliktusban résztvevő pártokra – és az őket támogatókra – hogy hagyjanak fel az iskolák és egyéb oktatási helyek bombázásával a nemzetközi humanitárius joggal egyezően.

Szíriában a tanárok és diákok elrablása és letartóztatása már mindennapi eseménnyé vált, ugyanúgy, az iskolák megtámadása. Körülbelül minden negyedik iskola használhatatlan, mert sérült, lerombolódott, menekültek számára szolgál menedékként vagy katonai célokra használják.

Segíts a kritikus helyzetben lévő gyerekeknek!

Havi rendszeres adományoddal életeket menthetsz.

Segítek